Saturday, March 23, 2013

pemilik hati (EPISODE 4)


“I guess that’s all for today. Remember to finish all the assignment by this week or else I’ll deduct 10% from your final.  See you next week, we’ll discuss about chapter 5, thank you.”itu ayat paling aku tunggu bila selesai kuliah untuk 3 jam bersama Prof Siti.

“shu kau group dengan siapa?” Nad  bertanya sambil mengemas segala buku dan notes dia atas meja.

“aku dengan Amirul, Mera emm lagi sorang aku tak sure la, tak berapa dengar sangat. Asal?”

“ishh aku dapat group dengan ‘si kening pemberontak’ tu. Gila la aku shu, ishh tak boleh jadi.” Kening pemberontak, nickname untuk sorang budak ni yang keningnya macam arca yang terpacak kat tengah muzium. Dia punya ukir, pergh hebat kau, kalah Ning Baizura!

“haha kau mintak la tukar kat ustazah. Tapi aku rasa dah tak boleh, redha je la Nad rezeki kau beb.”
“kepala kau rezeki aku. Selama ni, dia lah bahan bergossip kita. Ni amik kau satu group dengan dia. Petanda aku kene solat taubat ni shu.”

“dah Nad, perut aku dah bunyi macam ikan paus je. Jom makan dulu, macam biasa ikan keli masak lemak.”




Beep! Beep!
Bila nak discuss assignment tu? Malam ni boleh?

Siapa pulak yang text aku ni? Number siapa pun aku tak tahu. Secret admire kot haha

Siapa ni ye? Introduce yourself first dan assignment mana satu ni?


Beep! Beep!
Ni Syamir, assignment Islamic Studies. Pukul 9.00 malam dekat café perdana boleh? Save my number, in case for future need, tak payah nak introduce balik.”

Ayat dia straight menusuk hati aku, pedas jugak ayat mamat ni. Haihh mana dia dapat number aku ni? Maksudnya dia lah member lagi satu yang aku tak berapa nak dengar sangat time kelas tadi. Aku, Mera, Amirul dan Syamir. Complete!

No comments:

Post a Comment